Online pénztárgép szüneteltetés, használatból kivonás, selejtezés
Mi a teendő a pénztárgéppel, ha bezárod az üzletet vagy átmenetileg szüneteltetnéd a készülék használatát, illetve ha selejtezésre vár a készüléked? Összeszedtük neked a legfontosabb tudnivalókat.

Abban az esetben, ha az online pénztárgép használatában változás következik be, azt köteles vagy a PTGTAXUZ nyomtatványon a NAV-hoz is bejelenteni.
Ezt az adatlapot az alábbi esetekben kötelező kitölteni és beküldeni az adóhatósághoz:
- Online pénztárgép használatának szüneteltetése, majd szüneteltetés végének bejelentése
- Online pénztárgép / taxaméter használatból történő kivonása
- Online pénztárgép / taxaméter ellopása
- Online pénztárgép / taxaméter megsemmisülése
- Műszerész pénztárgép naplóba tett bejegyzés aláírásának megtagadása
- Éves adómemória-kiírás (üzemeltető által)
- Online pénztárgépet használó adózó eseté az üzlet nevének és üzemeltetési helyének megváltoztatása
- Fejléc adatok módosítása
ÍGY JELENTHETED BE A SZÜNETELTETÉST
Az online pénztárgép használatának 30 napot meghaladó szüneteltetését az üzemeltető köteles bejelenteni a NAV felé PTGTAXUZ nyomtatvány 01-es lap C Blokk 1-es pont: SZÜNETELTETEM A PÉNZTÁRGÉP HASZNÁLATÁT). Ebben kérd könyvelőd segítségét.
Ezentúl a szüneteltetést a SIM kártya mobilszolgáltató – Telekom – felé is jelezni kell az alábbiak szerint:
- a szüneteltetést megelőző legalább 5 munkanappal korábban, határozott vagy határozatlan időtartamra
- a szüneteltetés a szüneteltetési kérelem beérkezését követő 8 napon belül vagy a Megrendelő által kért időpontban kezdődik
- ami fontos, hogy amennyiben nem jelölöd meg a szüneteltetés befejező napját a Szüneteltetési nyomtatványon, akkor a szüneteltetés megszüntetésére vonatkozó igényedet köteles vagy külön írásban is eljuttatni a szolgáltató felé a Visszaaktiválási kérelem formanyomtatványon a visszaaktiválás időpontját megelőző 15 napon belül (ellenkező esetben a szolgáltató a visszaaktiválást nem tudja a kért dátumra teljesíteni)
- a visszaaktiválást a +36 1462 11 11-es telefonszámon is kérheted a szolgáltatótól, ahol a megfelelő azonosítást követően a szerződés azonnal visszakapcsolásra kerül
- Tartalék pénztárgép használatának felfüggesztése esetén 3 munkanap áll rendelkezésre a szüneteltetés kezdeményezésére.
Fontos! A szüneteltetés megkezdését a pénztárgépen is kezdeményezni kell, melyet az erre jogosult szerviz tehet meg. Hívd műszerész munkatársunkat!
Szüneteltetés esetén a szolgáltató nem számlázza a szüneteltetett időszakban az adatkommunikációs havidíjat, ezért is érdemes elvégezni a fentieket.
De milyen esetekben is érdemes szüneteltetni a pénztárgépet?
- Szezonális használatú pénztárgépek esetében szezonon kívüli időszakban
- Átmeneti üzemszünet esetén (pl. az üzlet felújítása alatt)
- Költözés esetén, ha az 30 napos üzemszünettel jár
- Bizonytalan ideig történő bezárás esetén
Teendő a szüneteltetés befejezésekor
Szüneteltetés után az online pénztárgép csak azután használható újra, ha az üzemeltető a PTGTAXUZ nyomtatványon bejelenti a használat folytatását a NAV felé.
(PTGTAXUZ nyomtatvány 01-es lap C Blokk 2-es pont: ÚJRA SZERETNÉM HASZNÁLNI A SZÜNETELTETETT PÉNZTÁRGÉPET)
Továbbá a szüneteltetés befejezését a SIM kártya mobilszolgáltató – Telekom – felé is jelezni kell az alábbiak szerint:
- amennyiben nem jelölöd meg a szüneteltetés befejező napját a Szüneteltetési nyomtatványon,
akkor a szüneteltetés megszüntetésére vonatkozó igényedet köteles vagy külön írásban is eljuttatni a szolgáltató felé a Visszaaktiválási kérelem formanyomtatványon a visszaaktiválás időpontját megelő 15 napon belül (ellenkező esetben a szolgáltató a visszaaktiválást nem tudja a kért dátumra teljesíteni)
a visszaaktiválást a +36 1462 11 11-es telefonszámon is kérheted a szolgáltatótól, ahol a megfelelő azonosítást követően a szerződés azonnal visszakapcsolásra kerül
A dokumentumokat hiánytalanul kitöltve az alábbi elérhetőségek valamelyikére kell elküldeni:
Vállalati Ügyféltámogatási Központ
Magyar Telekom Nyrt.
1276 Budapest
Pf. 1400
E-mail: uzleti@telekom.hu
Amíg a visszakapcsolás nem történik meg, a pénztágép nem használható szabályosan. Szüneteltetett pénztárgép éles üzemben történő használatáért a NAV jelentős bírságot szab ki, ezért tanácsoljuk, hogy a fentieket tartsd be!
Tájékoztatunk, hogy a pénztárgép szerződés időszakos felfüggesztéséhez vagy végleges megszüntetéséhez a kérelmedet mindenképp fel kell tüntetni a megszüntetni kívánt pénztárgép SIM-kártyájának ICCID azonosítóját, amellyel a szerződésed beazonosítható. A 20 számjegyből álló, egyedi ICCID azonosítóját a Speciális Informatikai Szolgáltatási Szerződésének első oldalán, a vonalkód felett találod.
teendő használatból való kivonás esetén
Ha a továbbiakban már nem kívánod üzemeltetni az online pénztárgépet (pl. üzlet bezárása), akkor üzemeltetőként köteles vagy adatszolgáltatást teljesíteni a NAV felé a PGTAXUZ nyomtatványon. Az adatszolgáltatást a használatból kivonás tervezett időpontját megelőző 5. napig kell teljesíteni.
(PTGTAXUZ nyomtatvány 01-es lap C Blokk 3-as pont: HASZNÁLATBÓL KIVONÁS)
Továbbá a használatból való kivonást a SIM kártya mobilszolgáltató – Telekom – felé is jelezni kell az alábbiak szerint:
- a végleges kikapcsolást megelőző legfeljebb 30 nappal korábban igényelheted a kivonást a Deaktiválási kréelem formanyomtatvánnyal
a megszüntetés határnapja a felmondás megküldséétől számított nyolcadik és harmincadik nap között lehet
A dokumentumokat hiánytalanul kitöltve az alábbi elérhetőségek valamelyikére kell elküldeni:
Vállalati Ügyféltámogatási Központ
Magyar Telekom Nyrt.
1276 Budapest
Pf. 1400
E-mail: uzleti@telekom.hu
FONTOS! Használatból kivonás esetén keresd fel szervizünket, mert műszerész munkatársunknak adatkiolvasást kell készíteni a pénztárgépről, az adatokat ki kell írnia CD-re, valamint le kell zárnia a pénztrágépnaplót is. Tehát hozd magaddal pénztrágépedet és a pénztárgépnaplót is.
A lezárást követően a pénztárgép akár tovább is értékesíthető (átszemélyesíthető), amennyiben a készülék erre még alkalmas.
teendő pénztárgép selejtezése esetén
Ha üzemképtelen az online pénztárgéped és selejtezésre vár, az alábbi teendőid vannak:
Vidd be a készüléket a pénztárgépnaplóval a szervizbe. A műszerésznek, ha lehetséges, ki kell olvasnia az adatokat, a forgalmat ki kell írnia CD-re, és ki kell szerelnie az adóügyi ellenőrző eységet (AEE) a pénztárgépből.
A selejtezésről a szerviz jegyzőkönyvet vesz fel. A kiszerelt AEE más pénztárgépbe nem szerelhető be, illetve azt nem lehet átszemélyesíteni.
A selejtezést jelezni kell a NAV felé is a PTGTAXUZ nyomtatványon. Ehhez kérd könyvelőd segítségét.
Ebben az esetben is fel kell mondani a mobil kommunikációs szerződést.
Mihez kezdj a leselejtezett pénztárgéppel?
Az online pénztárgépekben található adóügyi ellenőrző egységet (AEE) az üzemeltető 8 évig köteles megőrizni, így a használatra alkalmatlan, műszakilag hibás készüléket is csak a 8 év letelte után érdemes elektronikai hulladékként leadni.
Ha további kérdésed lenne:
Gyere be hozzánk
9023 Győr, Fehérvári út 17/B
9400 Sopron, Somfalvi út 10.
8200 Veszprém, Vécsey K. u. 2/A
Hívj minket
Győr és környéke +36 96 542 076
Sopron és környéke +36 99 508 528
Veszprém és környéke +36 88 581 623
Írj nekünk
Győr és környéke konkoord@konkoord.hu
Sopron és környéke sopron@konkoord.hu
Veszprém és környéke veszprem@konkoord.hu
Kedveld a pénztárgéped, kedvelj minket! |
Minden jog fenntartva!