Online pénztárgép szüneteltetés, használatból kivonás, selejtezés

Mi a teendő a pénztárgéppel, ha bezárod az üzletet vagy átmenetileg szüneteltetnéd a készülék használatát, illetve ha selejtezésre vár a készüléked? Összeszedtük neked a legfontosabb tudnivalókat.

Online pénztárgép szüneteltetés, kivonás, selejtezés

Abban az esetben, ha az online pénztárgép használatában változás következik be, azt köteles vagy a PTGTAXUZ nyomtatványon a NAV-hoz is bejelenteni.

Ezt az adatlapot az alábbi esetekben kötelező kitölteni és beküldeni az adóhatósághoz:

  • Online pénztárgép használatának szüneteltetése, majd szüneteltetés végének bejelentése
  • Online pénztárgép / taxaméter használatból történő kivonása
  • Online pénztárgép / taxaméter ellopása
  • Online pénztárgép / taxaméter megsemmisülése
  •  Műszerész pénztárgép naplóba tett bejegyzés aláírásának megtagadása
  • Éves adómemória-kiírás (üzemeltető által)
  • Online pénztárgépet használó adózó eseté az üzlet nevének és üzemeltetési helyének megváltoztatása
  • Fejléc adatok módosítása

ÍGY JELENTHETED BE A SZÜNETELTETÉST

Az online pénztárgép használatának 30 napot meghaladó szüneteltetését az üzemeltető köteles bejelenteni a NAV felé  PTGTAXUZ nyomtatvány 01-es lap C Blokk 1-es pont: SZÜNETELTETEM A PÉNZTÁRGÉP HASZNÁLATÁT). Ebben kérd könyvelőd segítségét.

Ezentúl a szüneteltetést a SIM kártya mobilszolgáltató – Telekom – felé is jelezni kell az alábbiak szerint:

  • a szüneteltetést megelőző legalább 5 munkanappal korábban, határozott vagy határozatlan időtartamra
  • a szüneteltetés a szüneteltetési kérelem beérkezését követő 8 napon belül vagy a Megrendelő által kért időpontban kezdődik
  • ami fontos, hogy amennyiben nem jelölöd meg a szüneteltetés befejező napját a Szüneteltetési nyomtatványon, akkor a szüneteltetés megszüntetésére vonatkozó igényedet köteles vagy külön írásban is eljuttatni a szolgáltató felé a Visszaaktiválási kérelem formanyomtatványon a visszaaktiválás időpontját megelőző 15 napon belül (ellenkező esetben a szolgáltató a visszaaktiválást nem tudja a kért dátumra teljesíteni)
  • a visszaaktiválást a +36 1462 11 11-es telefonszámon is kérheted a szolgáltatótól, ahol a megfelelő azonosítást követően a szerződés azonnal visszakapcsolásra kerül
  • Tartalék pénztárgép használatának felfüggesztése esetén 3 munkanap áll rendelkezésre a szüneteltetés kezdeményezésére.

Fontos! A szüneteltetés megkezdését a pénztárgépen is kezdeményezni kell, melyet az erre jogosult szerviz tehet meg. Hívd műszerész munkatársunkat!

Szüneteltetés esetén a szolgáltató nem számlázza a szüneteltetett időszakban az adatkommunikációs havidíjat, ezért is érdemes elvégezni a fentieket.

De milyen esetekben is érdemes szüneteltetni a pénztárgépet?

  • Szezonális használatú pénztárgépek esetében szezonon kívüli időszakban
  • Átmeneti üzemszünet esetén (pl. az üzlet felújítása alatt)
  • Költözés esetén, ha az 30 napos üzemszünettel jár
  • Bizonytalan ideig történő bezárás esetén

Teendő a szüneteltetés befejezésekor

Szüneteltetés után az online pénztárgép csak azután használható újra, ha az üzemeltető a PTGTAXUZ nyomtatványon bejelenti a használat folytatását a NAV felé.
(PTGTAXUZ nyomtatvány 01-es lap C Blokk 2-es pont: ÚJRA SZERETNÉM HASZNÁLNI A SZÜNETELTETETT PÉNZTÁRGÉPET)

Továbbá a szüneteltetés befejezését a SIM kártya mobilszolgáltató – Telekom – felé is jelezni kell az alábbiak szerint:

  • amennyiben nem jelölöd meg a szüneteltetés befejező napját a Szüneteltetési nyomtatványon,

    akkor a szüneteltetés megszüntetésére vonatkozó igényedet köteles vagy külön írásban is eljuttatni a szolgáltató felé a Visszaaktiválási kérelem formanyomtatványon a visszaaktiválás időpontját megelő 15 napon belül (ellenkező esetben a szolgáltató a visszaaktiválást nem tudja a kért dátumra teljesíteni)

  • a visszaaktiválást a +36 1462 11 11-es telefonszámon is kérheted a szolgáltatótól, ahol a megfelelő azonosítást követően a szerződés azonnal visszakapcsolásra kerül

A dokumentumokat hiánytalanul kitöltve az alábbi elérhetőségek valamelyikére kell elküldeni:

Vállalati Ügyféltámogatási Központ
Magyar Telekom Nyrt.
1276 Budapest
Pf. 1400

E-mail: uzleti@telekom.hu

Amíg a visszakapcsolás nem történik meg, a pénztágép nem használható szabályosan. Szüneteltetett pénztárgép éles üzemben történő használatáért a NAV jelentős bírságot szab ki, ezért tanácsoljuk, hogy a fentieket tartsd be!

Tájékoztatunk, hogy a pénztárgép szerződés időszakos felfüggesztéséhez vagy végleges megszüntetéséhez a kérelmedet mindenképp fel kell tüntetni a megszüntetni kívánt pénztárgép SIM-kártyájának ICCID azonosítóját, amellyel a szerződésed beazonosítható. A 20 számjegyből álló, egyedi ICCID azonosítóját a Speciális Informatikai Szolgáltatási Szerződésének első oldalán, a vonalkód felett találod.

teendő használatból való kivonás esetén

Ha a továbbiakban már nem kívánod üzemeltetni az online pénztárgépet (pl. üzlet bezárása), akkor üzemeltetőként köteles vagy adatszolgáltatást teljesíteni a NAV felé a PGTAXUZ nyomtatványon. Az adatszolgáltatást a használatból kivonás tervezett időpontját megelőző 5. napig kell teljesíteni.

(PTGTAXUZ nyomtatvány 01-es lap C Blokk 3-as pont: HASZNÁLATBÓL KIVONÁS)

Továbbá a használatból való kivonást a SIM kártya mobilszolgáltató – Telekom – felé is jelezni kell az alábbiak szerint:

  • a végleges kikapcsolást megelőző legfeljebb 30 nappal korábban igényelheted a kivonást a Deaktiválási kréelem formanyomtatvánnyal
  • a megszüntetés határnapja a felmondás megküldséétől számított nyolcadik és harmincadik nap között lehet

A dokumentumokat hiánytalanul kitöltve az alábbi elérhetőségek valamelyikére kell elküldeni:

Vállalati Ügyféltámogatási Központ
Magyar Telekom Nyrt.
1276 Budapest
Pf. 1400

E-mail: uzleti@telekom.hu

FONTOS! Használatból kivonás esetén keresd fel szervizünket, mert műszerész munkatársunknak adatkiolvasást kell készíteni a pénztárgépről, az adatokat ki kell írnia CD-re, valamint le kell zárnia a pénztrágépnaplót is. Tehát hozd magaddal pénztrágépedet és a pénztárgépnaplót is.

A lezárást követően a pénztárgép akár tovább is értékesíthető (átszemélyesíthető), amennyiben a készülék erre még alkalmas.

teendő pénztárgép selejtezése esetén

Ha üzemképtelen az online pénztárgéped és selejtezésre vár, az alábbi teendőid vannak:

Vidd be a készüléket a pénztárgépnaplóval a szervizbe. A műszerésznek, ha lehetséges, ki kell olvasnia az adatokat, a forgalmat ki kell írnia CD-re, és ki kell szerelnie az adóügyi ellenőrző eységet (AEE) a pénztárgépből.

A selejtezésről a szerviz jegyzőkönyvet vesz fel. A kiszerelt AEE más pénztárgépbe nem szerelhető be, illetve azt nem lehet átszemélyesíteni.

A selejtezést jelezni kell a NAV felé is a PTGTAXUZ nyomtatványon. Ehhez kérd könyvelőd segítségét.

Ebben az esetben is fel kell mondani a mobil kommunikációs szerződést.

Mihez kezdj a leselejtezett pénztárgéppel?

Az online pénztárgépekben található adóügyi ellenőrző egységet (AEE) az üzemeltető 8 évig köteles megőrizni, így a használatra alkalmatlan, műszakilag hibás készüléket is csak a 8 év letelte után érdemes elektronikai hulladékként leadni.

Ha további kérdésed lenne:

Hívj minket

Győr és környéke  +36 96 542 076
Sopron és környéke   +36 99 508 528
Veszprém és környéke    +36 88 581 623

Írj nekünk

Győr és környéke  konkoord@konkoord.hu
Sopron és környéke   sopron@konkoord.hu
Veszprém és környéke    veszprem@konkoord.hu



Kedveld a pénztárgéped, kedvelj minket! |

Minden jog fenntartva!