Ezt kell tudnod online pénztárgép vásárlás előtt

Összeszedtünk neked minden hasznos információt, amely megkönnyíti az online pénztárgép megvásárlásának menetét és beüzemelését

Online pénztárgép vásárlás

Megbízható, könnyen kezelhető online pénztárgépeket forgalmazunk, hiszen tudjuk, hogy a szolgáltatásod gondtalan működéséhez elengedhetetlen, hogy ez a készülék is problémamentesen működjön. 

Csomagajánlatainkat pedig úgy állítottuk össze, hogy minden vállalkozás megtalálja az igényeinek megfelelő pénztárgépet, valamint az üzemeltetéséhez kapcsolódó szolgáltatást.

Online pénztárgép bérlés

Ha nem szeretnél most beruházni egy új online pénztárgépre, válogass online pénztárgép bérlés opcióink közül!

Gyakori kérdések

Összeszedtünk néhány kérdést, melyek talán benned is felmerültek már a pénztárgép vásárlásával, üzemeltetésével kapcsolatban.

Az új online pénztárgépek megvásárlását, valamint az Adóügyi Ellenőrző Egységének a cseréjét be kell jelenteni az adóhatóságnak.

Ehhez egy nyomtatványt, az ún. PTGREG űrlapot kell kitölteni és eljuttatni a NAV-hoz. Az adatlapot és a kitöltést segítő szoftvert megtalálod az NAV honlapján, vagy alább. Az iratokat az adóhatóság ügyfélszolgálatain is kiadják.

A kitöltött adatlapot elektronikusan az ügyfélkapun keresztül, egyébként pedig postai úton is el tudjuk juttatni a NAv-hoz.

A NAV a digitális formában küldött bejelentésekre 5, a postai úton továbbítottokra pedig n8 napon belül válaszol. Egy kétoldalas dokumentumot fogsz visszakapni, ami tartalmazni fog egy 16 jegyű számsort. Ez a pénztárgép regisztrációs kód, azaz a PTGREG.

A kétoldalas dokumentumot a pénztárgép szervizének kell majd átadnod ahhoz, hogy üzembe tudják helyezni a pénztárgépet, vagy ki tudják cserélni a meglévő készüléked AEE egységét.

Az Adóügyi Ellenőrző Egységet (AEE) a pénztárgépekbe kell beépíteniük a gyártóknak. Ez a szupermodul folyamatosan gyűjti a kasszáBAN keletkező adatokat, amelyeket normál szövegfájlokban tárol, majd a NAV szerverének utasítására elküldi az adóhatóság részére.

Az AEE az élettartama során folyamatosan „jegyzetel” és sosem töröl. Annak érdekében, hogy ez az adatmennyiség elférjen ebben az egységben – legalább egymillió kiadott bizonylat adatainak tárolására kell képesnek lennie, minimálisan 16 GB tárkapacitással kell rendelkeznie, ami várhatóan elegendő az eszköz teljes élettartamára.

A megtelt vagy meghibásodott AEE-t csak cserélni lehet, törölni és újra felhasználni azonban nem.

Az adóügyi ellenőrző egységeket úgy kell elkészíteni, hogy azok külső áramforrás nélkül is legalább két napon keresztül működni tudjanak, sőt, akár 2 órás adatkommunikációt is ki kell bírnia a beépített akkumulátornak. Az önálló energiaforrás megléte azért szükséges az AEE-k esetében, mert ezzel az egység a „jegyzeteit” akkor is tudja továbbítani, ha a pénztárgépről nem kap áramot.

Fontos információ az is, hogy az AEE a pénztárgép tekintetében hardverkulcsként funkcionál, tehát a pénztárgép nem működhet, ha az adóügyi ellenőrző egység nincs hozzá csatlakoztatva, vagy nem működik megfelelően.

A pénztárgépnaplóba be kell vezetni az áramszünet kezdetének és végének időpontját, és addig, amíg a pénztárgépet nem tudod használni, kézi nyugtát kell írnod. Ezeket a nyugtákat az áramszünet után be kell ütni a pénztárgépbe és a gépből kapott nyugtát hozzá kell tűzni a kézi nyugtához.

A pénztárgépnaplót legjobban egy gépjármű forgalmi engedélyéhez tudnánk hasonlítani.

A pénztárgépnaplóba a pénztárgép üzemelésével és szervizelésével kapcsolatos bejegyzéseket kell beírni. A pénztárgépnapló végigkíséri a pénztárgép egész életútját az első üzembehelyezéstől a forgalomból történő végleges kivonásig. Ha bárki új vagy használt pénztárgépet vásárol, akkor a vásárlással egyidőben új pénztárgépnaplót kell az eladónak kiállítani. Nagyon fontos, hogy pénztárgépnapló nélkül a pénztárgép nem helyezhető üzembe.

A pénztárgépnaplóban minden olyan eseményt pontosan rögzíteni kell, amely működésével és használatával kapcsolatos. Ha a pénztárgép váratlanul meghibásodik és működésének helyreállítására a felhasználó nem képes, akkor a meghibásodás pontos idejét (év, hó, nap, óra, perc) rögzíteni kell a pénztárgépnaplóban, továbbá ugyanekkor rögzíteni kell azt is, hogy a gép meghibásodásáról a szervizt értesítették.

A pénztárgépgép, javításra kerül a szervizbe és a javítás idejére cseregép, kerül kiadásra. A meghibásodott pénztárgép javítása befejeződött és az visszakerül az üzembetartóhoz. A pénztárgépet ellopták vagy megsemmisült és újra használatra nincs lehetőség.

Az éves felülvizsgálat elvégzésének ténye valamint az éves felülvizsgálatról készült adatlap.

Ha a gépnapló kitöltése egyáltalán nem, vagy nem az előírtak szerint történik, akkor a NAV a mulasztásért bírságot szabhat ki.

Szigorú számadás alá kell vonni attól kezdve, amikor valaki pénztárgépet szerzett be és azt a szerviz üzembe helyezte így tehát be kell vezetni a szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartásába.

Az üzemeltető a gépnaplót köteles az üzemeltetés helyén tartani. Ez azért fontos, mert a pénztárgép használatát ellenőrző adóhatóság és a gép szervizelését végző szerv csak így tud meggyőződni arról, hogy ki a pénztárgép arra jogosult felhasználója, üzemeltetője. A műszerész számára előírás, hogy ha a gépnapló nincs az üzemeltetés helyén, akkor a szerviz tevékenység nem kezdhető el.

Ha a pénztárgép üzemeltetésének helyén ellenőrzést végző adóellenőrök a pénztárgépnapló hiányát állapítják meg, akkor az üzemeltető biztosan számíthat mulasztási bírságra, még akkor is, ha azt a hivatal felhívására később bemutatja.

Az üzemeltető köteles a pénztárgépnaplót a leállítástól számított 8 évig megőrizni.

De nemcsak a gépnaplót, hanem ezen felül a beszerzését igazoló számlát, a pénztárgép éves forgalmi kiíratások szalagjait, a záró kiíratás szalagját és a NAV felé továbbított adatközlő lapok másolatait is.

PTGREG kitöltési útmutató

Ők is minket választottak

Kedveld a pénztárgéped, kedvelj minket! |

Minden jog fenntartva!