Átszemélyesítés abban az esetben szükséges, ha a pénztárgép üzemeltetője megváltozik (pl.a készülék eladásakor vagy a pénztárgép bérlés kezdetekor és megszűnésekor), esetleg, ha az üzemeltető adószámának törzsszámában történik változás.
Az átszemélyesítést az adott pénztárgépről kell kezdeményezni, ehhez pedig a szervizelésére jogosult pénztárgép műszerész segítségére van szükség.
Mindez befolyásolja az éves felülvizsgálat határidejét?
Az éves felülvizsgálat és az átszemélyesítés két különböző eljárás és más jogszabályi előírások vonatkoznak rájuk.
A pénztárgép éves felülvizsgálati kötelezettség magához a készülékhe kapcsolódik és annak ellenőrzése a célja, azaz, hogy a pénzztárgép a jogszabályi előrásoknak megfelelően működik-e. Az átszemélyesítés pedig az üzembe helyezett pénztárgép más üzemeltetőhöz történő rendelése.
A jogszabály alapján a kötelező éves felülvizsgálatot a készülék üzembe helyezését, illetve legutóbbi éves felülvizsgálatát követően, egy éven belül kell elvégezni, amit a pénztárgép naplóban dokumentálni is kell. Tehát a mindenkori üzemeltetőnek kell gondoskodnia az évenkénti felülvizsgálat megtörténtéről, így a felülvizsgálat időpontját az üzemeltető személyének változása – az átszemélyesítés – nem érinti.
Fontos tudnivaló
Átszemélyesítés esetén új üzemeltetőként mindenképpen figyeljetek a dátumokra, nézzétek meg, hogy az előző éves felülvizsgálat óta mennyi idő telt el és kérjetek időben időpontot felülvizsgálatra a műszerésztől – a Konkoord Kft-nél emiatt sem kell aggódnod, műszerészeink mindig időben értesítenek téged a fontos időpontokról.
Ha a két időpont egybeesik
Abban az esetben, ha az éves felülvizsgálat időpontja és az átszemélyesítés időpontja közel esik egymáshoz, annak nincs akadálya, hogy ezekre egyidejűleg kerüljön sor.
Maradt még kérdésed?
Keress minket bizalommal elérhetőségeink egyikén!
Még több hasznos információért látogass el a NAV oldalára!